Wednesday, July 4, 2012

Tiket

Assalamualaikum wrbt.

Sejak terjadi beberapa kejadian, wa tak berani ambil ringan tentang tiket parking mahupun tiket tol.

Ada satu masa, lepas balik dari tengok wayang.

"Wei, ko tak bayar parking dulu ke?"
"Nanti aku pusing kat bawah la, sini ramai orang beratur"
*sampai dekat bawah tempat pusing, JALAN TUTUP.

"Aku dah kata bayar tadi ko degil."
"Diam ah, dah skarang ko amik duit ni pergi bayar."
"Segan gila wei awek belakang gelakkan kita, takkan aku nak turun"
"Hahahaha, tolong ar, takkan aku nak tinggalkan kete ni, kete banyak kat belakang"
"F***"

*lepas bayar
"Susah gila nak pusing ni"
"Selamber kita reverse, camne? berani?"
"Jackass gila babai, sempoi"
*dan kami pun memasukkan tiket secara terbalik.



Satu masa lagi lepas balik dari melepak tengok orang buat wayang.


"Wei, ko dah bayar belum? Karang jadi macam haritu pulak"
"Dah laa. Alamak kecah la lu. Itu hari mana wa tau jalan tu nak tutup"


*sampai dekat mesin keluar.
"Wei, aku tak jumpa tiket."
"Hahahaha, bangang!"
*semua gelabah cari tiket. Semua tempat dah cari, kocek, poket, segala lubang, wallet aku semua orang tengok. TAKDE.


"Wei acik sebelah ni suruh jalan sebelah dia"
"Anak dia cun dowh"
"Woi! Kete dah banyak beratur ni baba!"
"ok ok ok. 


*lepas keluar dari parking
"Wei ko berenti, aku tak puas hati siot, cari lagi sekali"
"Weh, tiba-tiba ada dalam wallet aku ni ape cer, korang cari pakai lutut ke."
"Macam si**!"

Masa ni di tol Sg Besi.

"Weh banyak gila kereta. Pakai touch n go lah"
"Ko ada balance lagi tak? aku punya zero"
"Rilek, aku ada lagi 3 ringgit kot"


*sampai di tol.
BAKI ANDA RM143.80

"Wei apesal baki aku banyak gila ni."
"Wei, gate tak naik ni."

*brader tol pun sampai
"Abang dari mana bang?"
"Dari Kajang"
"Oh, keluar dari touch n go ye?"

*oh mai gosh. Baru wa teringat tadi masa masuk tol wa amik tiket, memang la tak boleh pakai touch n go.
"...." (wa tak tau nak jawab apa)
"Tol kajang tu memang problem sikit"
"Fuhh, nasib baik brader tu jawab soalan dia sendiri"


"Abes camne ni bang? saya bayar cash je la ye?"
"Ha, yelah, bayar pada saya"
*SELAMAT*

Semua benda yang bukan kita punya, jaga elok-elok. Eh.

Sekian,
Salam alaykum.


No comments: