Monday, April 19, 2010

PENIPUAN YANG KEJAM : inspired by Akhmal Zaimi Zaidan

Assalamualaikum..

Hari ni hari Isnin.. hari di mana aku memang tak berapa bersemangat nk g shelfread. FYI, shelfread ni maksudnya membaca buku di rak.

1. Macam GILE kan bunyi die? tapi tu la aku buat setiap hari (kecuali hari ni je..) kat tempat keje aku neh. Tapi bukan la baca buku tu macam selak2 mukasurat. Shelfread tu aku bace no panggilan buku la ataupun englis term die call number.. ala.. nombor kat tepi buku tu la. Yes my fren, everyday i read call number.

2. Tujuan aku buat tu pertama skali sebab memang dah keje aku la. Lagi satu nak kene pastikan staf2 buat shelving. Haa.. shelving ni pulak bukan keje cam aku buat tadi, tapi lagi sukar sedikit iaitu menyusun buku di rak. Paham? Buat2 paham je la plis.

3. Eh.. tapi itu bukan tujuan aku menulis warkah ni.. tujuan die aku nk story satu cite ni la.. aritu aku lepak ngn member aku; boy ngn bear.. setelah berhempas pulas aku menolong si boy ni kat cafe die.. dkat pkol 1 pagi jugak la.. sian aku tgk member aku si boy ni.. sorang2 jage kerenah student.. poning..

4. Ok nk dipendekkan cite sbab jap lagi aku ade meeting.. si bear ni pun ajukan lah satu teka teki sewaktu sedang melakukan perlepakan itu.. soklan die ialah.. BILA KANCIL JADI BABI?

5. Hahaa... aku rase ramai la yg pernah mengalami kejadian ni kan.. benda ni slalu terjadi dkat shoping complex la.. tempat lain aku tak pasti kerana memang aku slalu gak la terkene kat shoping complex ni kan.. memang.. ish.. sakit ati aku bila fikir balik..

6. DAPAT hint? haha.. btol la tu.. jawapan die.. kancil jadi bab* bila korang tengah carik parking.. pastu nampak satu parking lot kosong.. bila korang nak turn masuk parking je.. tibe-tibe baru korang prasan.. ade sebuah kereta kancil rupenye nga menyorok kat situ.. ape korang cakap time tu? ape? ape? hahaaa.. tak lain dan tak bukan ialah..
BAB* PUNYE KANCIL! ade yg bernada perlahan dan ade yg menjerit.. tapi yg penting perkataannya adalah sama..

7. Sebelum saya mengundur diri.. saya ingin meminta maaf kepada semua pemilik kereta kancil.. juga.. pihak perodua.. kerana saya tahu.. tidak semua kancil bab*.. ah.. dan juga encik bab* kerana penggunaan meluas nama anda dalam ruangan ini..

Sekian, terima kasih.

2 comments:

SkinZainol said...

fenomena kancil bertukar menjadi b*** tu dah lama dah...bukn slah keta tu pun....mini cooper pun kecik dak,kelisa, sayvi....tp kenapa hnya kancil yg di panggil B***.....

Anonymous said...

sebab.. jawapan teka-teki tu camtu la... dan saya tidak pernah tertipu oleh kereta lain selain kancil.. hehehe... ala terease la tu.. kan da kate sory.. halaaa...