Friday, December 2, 2011

Lipas : Menarik

Assalamualaikum wrbt.

Harini hujan. Gua malas keluar rumah. Jadi gua abeskan masa dalam bilik. Tengok youtube, tengok lagi satu tube, tengok berita dunia, tengok berita sukan. Tengok je ok. Membaca memang gua takde mood langsung time-time camni. Mungkin masa gua menstruation terhadap bahan bacaan datang lagi macam Tora datang lagi.

Cakap pasal Tora, mana die pergi? apsal tak datang-datang lagi? 

ahh. Takde keje aku nak cari.

Ape tu menstruation? sape bagi nama? 

ahh, pedulik. Tak menarik.

Satu benda yang gua tak berapa nak berkenan duk kat rumah ialah masalah lipas. Dulu masa renovate rumah ni aku rase dah panggil lipasman halau lipas-lipas yang ada. Siap letak chemical bau bangkai Edward Scisorhand lagi. 

Ni apesal ade lagi? Ape pasal rilek je die lalu atas perut gua ni? Sape ade amik jurusan undang-undang masa sekolah dulu? tolong kaji sikit kes gua ni. Ape boleh menang ke tidak lawan lipasman tu. 

Gampang.

Oleh sebab gua terlampau marah dengan lipas yang lalu tadi, dan acik lipasman, gua bulatkan semangat google asal-usul lipas. Orang kata kalau kita tau asal usul die, die tak berani kacau kite dah. Eh. Itu kalau pochooooommmeeeemmmmmnm,,,mm (tak berani sebut..)

Sambung balik kes gua tadi. Gua pun taip la "lipas". Keluar "wikipidia bahasa melayu" satu. Pastu bawah tajuk tu ada "20 fakta menarik tentang lipas". Kemudian, yang lepas-lepas tu, biarlah berlalu, jangan dikenang selalu, gua dah malas nak baca lagi la yang lepas tu. Gua pun click la "20 fakta menarik tentang lipas".

Cuba korang teka apa yang keluar.



Teka




Teka




Teka




Teka la woi yang lu scrol bawah lagi buat ape!



Sekian,
Salam alaykum.

*korang google sendiri la, gua malas nak copy paste. tapi fakta paling menarik tentang lipas yang menjadi jawapan kepada masalah populasi lipas di rumah gua adalah......

teng


teng


teng

jatuh kepada fakta no  

10. Lipas anak hanya perlu mengawan sekali dan mampu menghasilkan anak sepanjang hidupnya hohoho <hohoho ni gua copy paste dari yang asal.  suko kau yo jang.

Sekian sekali lagi,
salam alaykum.


No comments: