Thursday, November 17, 2011

NASIB BAIK-LAH


Nasib baik lah.
Naib baik masa zaman gua bersunat dulu takde facebook.

Sekarang satu dunia tau atoi nak sunat ahad ni.

Nasib lu lah atoi.
Sekarang awek-awek sekolah lu dah tau lu dah sunat.
Mesti lu jadi lagi hot.

Nasib baik jugak lah.
Nasib baik jugaklah masa dulu-dulu takde facebook.

Gua terbayang dah status update mama gua bila marah-marah lepas balik kerja zaman gua baru meningkat remaja.

"baru lepas terajang along sebab tak hantar pinggan dengan cawan dekat depan tv"
"baru lepas terbalikkan almari along sebab jumpa koleksi kotak rokok marlboro special edition along"
"bil telefon sampai seratus lebih, tah ape yang diborakkan. aku cabut wayar telefon. padan muka!"
"harini nampak along solat, rasa nak bagi sepuluh ringgit dekat dia." (aicheh)

Kalau bapak gua pulak mesti ada status macam

"pukul tiga pagi baru nak balik, den sobat-an dengan sejadah"
"berani ditibai eh duit den, den libeh-an dengan gotah paip"
"poning tengok si along punyo bilik macam stor pusat, den humaban-an sumo eh kek tompek bakar sampah blakang umah tu. Pueh ati den."
"pergi sekolah tak bawak beg, ingat dio super-genius ke ape. result pekso cam hampeh"
"hari ni along tak buat hal, rasa macam dalam syurga"(aichehhh)

*Kadang-kadang gua rindu nak kena marah dengan mak bapak gua.

Sekian,
salam alaykum.

P/S: Atoi..kalo gua free gua datang ok.. steady-lah atoi!



No comments: