Thursday, August 11, 2011

Lalu Terfelo-felolah Beliau : Selangkah Lebih

Assalamualaikum wrbt.

---print screen---

Semalam aku memang agak letih sikit.
Pagi taklimat, petang meeting.
Balik kerja lewat sebab nak pulun statistik harian aku yang tergendala.

Semalam tepat jam 5 petang,
orang paras 6 semua dah balik.
Biasa la, bulan puasa ni semua orang nak balik awal.
Nak berebut popia basah sedap agaknya.

Tapi aku tak takut sebab Ramadhan mana ada hantu.
Kalau bulan Zulkaedah ke bulan Safar ke 
atau bulan-bulan lain,
memang aku mengaku aku agak malas lepak opis lama-lama bila tak ada orang lain.

Tak lama lepas tu, lagi 5 minit sebelum jam 6.30 petang,
aku balik.

Sampai kat depan pintu bilik, 
aku pun macam biasa, keluarkan kunci bilik.
Pusing punya pusing,
pintu tak bukak jugak.

Aku mulai pelik.
Aku mendongak untuk tengok nombor bilik.
442.
"OK. (big OK)" kata aku.

Ini tingkat 4.
Aku salah floor.
Patutnya nombor tu adalah 332,
satu tingkat di bawah.

Kesian.Sekian
Salam alaykum

*Dalam kolej pun kita boleh sesat. Subhanallah. Semoga hati kita tidak sesat. Amin.
OH LUPA! Kepada Badul dan Bini, selamat menimang cahaya mata! Tahniah!



No comments: