Friday, July 22, 2011

Lalu Terfelo-felolah Beliau : Cerita Seram Panas, Part II

Assalamualaikum wrbt.



Ada satu hari yang aku tak ingat hari apa.

Masuk-masuk rumah je pintu peti ais dah terbuka, aku dah mulainya seram.
Aku cuba meneliti lebih dekat keadaan peti ais tersebut.
Aku lihat bekas teh o ais aku masih dalam keadaan selamat.
Air teh o ais juga masih ada.
Alhamdulillah.
Akan tetapi, tin susu lemak manis berkrim aku telah dikorek.
Aku mulainya hilang kesabaran, tetapi sempat ber-istighfar.
Walaupun begitu, aku termaki juga si monyet yang perangai macam beruk itu.


Ada satu hari yang aku tak ingat hari apa.

Bila aku masuk rumah, tin susu lamak manis berkrim disukai ramai aku telah tersembam ke lantai.
Harapan aku membancuh teh susu hancur berkecai.
Begitu juga dengan harapan berbaik dengan golongan monyet.

Ada satu hari yang aku tak ingat hari apa.
Aku mula membeli patung-patung monyet untuk dipukul apabila menghadapi tekanan.


Sekian,
salam alaykum.


No comments: