Thursday, June 16, 2011

terNORA dan terELENA

Assalamualaikum wrbt.


Semalam aku balik awal sikit dari biasa.
Pkol 6 aku sampai rumah.
Lepas mandi aku duduk depan tv,
baca buku sambil bukak tv.


"Ambil balik duit hantaran ni! Saya tak nak!"
geram Nora Elena

"Ini semua hak Nora..
duit nafkah yang abang bagi seribu tiap-tipa bulan,
tu semua hak Nora..."
rayu Seth Tan

"Saya tak perlukan semua tu! yang saya mahukan cuma kejujuran!"
gertak Nora Elena


MAK AIH! sungguh CATCHY!
aku pun mengalih pandangan ke tv.
Kalo Nora Elena taknak, 
bagi saya,
saya tak kesah,
dan saya jujur,
lagipun, apsal kne bagitau duit nafkah adalah seribu?
Show off!
kata Aku sambil meneguk air teh o ais.



"Awak tau kenapa saya cari awak dekat kedai bunga tu?"
bisik Seth Tan

"Sebab saya sayang awak Nora,
Saya cintakan awak."
sambung Seth Tan lagi

"Sepatutnya awak beli hati saya dengan kejujuran, bukan kemewahan.."
sebak Nora Elena

OH PELIS! la Nora Elena!
Seth Tan dah berubah!
Atan dah semayang kot! dengan mak abah Nora Elena!
Mouse je belum semayang maghrib lagi sebab melayan karenah korang!
Bagi la peluang kedua yang Seth Tan mintak tu!



"2 juta tu Seth Tan"
Inspektor Amir berbisik

"Alah, bukan rezeki aku"
Seth Tan memujuk hati

"Dah lah kau rugi 2 juta, ko bayar lagi duit peguam Nilawati"
sayup suara Inspektor Amir

*Nora Elena yang tidur ala-ala ayam buat-buat terdengar dan terharu*


Ala kamon la.. 
takkan takde cara lain nak bagitau Nora Elena pasal benda tu, 
biar tangan kanan bagi, tangan kiri tak tau, 
in the end tau jugak, aku da agak da la wei!

Ridikulus!
Aku rasa babak cerita ni semakin ridikulus,
setiap babak baru akan menjadi lebih ridikulus dari babak sebelumnya!
Beli hati dengan kejujuran? 
#seriouslycan?
Argh! Harini aku nak balik awal macam semalam! 
aku nak tengok ending cerita ni yang aku pasti sangat ridikulus!
dan sangat klise!


Sekian,
akhirnya TERJEBAK saat akhir.
Salam alaykum.

*tak perlu tunggu gerhana bulan untuk memuji Sang Pencipta Agung


8 comments:

Ai3n Ameen said...

Kahkahkah . . terpengaruh . hakhakhak . . enMouse layan ~

mOUSEy said...

ARHG! Aku tengok sbab aku benci! Kita berbeza!

Ai3n Ameen said...

eleh , aku tgk sbb nk taw ending jek sbb aku tgk crite nih mase awl n akhir jek . tgh2 mne layan . hahahahahahaha . mmg ridikulus pon sejak akhir2 nih . so trime je lah . hahahahahahaha

mOUSEy said...

sib baik aku baru tengok semalam.. HAHA! malay fiction bila didramakan akan hilang magisnya. NGEE~

Ai3n Ameen said...

ko puas hati tak ngan ending eh ? 2 sume da bole agk . Haha .

mOUSEy said...

tah papo tah.. bazir sejam masa aku.. hahah! aku da agak! tah pape sajae nk culik anak pastu senang2 je setel.. nak bagi panjang cite la tu.. DEM!

Ai3n Ameen said...

hahahahahaha . pasnih ko ikot la crite baru tuh plak .

mOUSEy said...

TAKDE KEJE~