Thursday, June 9, 2011

Mouse dan Laici

Assalamualaikum wrbt.

Berbual ko--pi

Semalam aku lepak satu kedai kopi dekat seksyen 3 Bangi.
Kedai Kopi Friendly namenye.

*namakan! pap pap (tepuk tangan)
tiga jenis!
yaitu!
kedai kopi!
pap pap (tepuk tangan)*

Aku pun tak tau apsal aku lepak kedai tu,
Padahal nawaitu sebenar aku nak pergi 7e,
nak beli meggi tomyam.
cube korang bayangkan time ujan korang makan megi tomyam,
pastu lepas makan minum air oren mirinda sejuk.
WAAAWAWEEWAAA!

Mungkin dekorasi kedai tu yang buat aku tertarik
Kedai ni macam tipikal kedai kopi lain la,
kedai ni kecil je,
muat 6 meja bulat, ada 2 meja petak untuk 8 orang duduk.

Cumanya dalam kedai tu dihias dengan barang-barang antik lain.
Ada bekas gula-gula zaman nenek korang,
Ade ghobok zaman tok-yang korang,
Ade radio lama,
dan juga siaran radio lagu-lagu lama
yang aku dengar sementara tunggu makanan aku sampai.
Memang nice jugak perasaan aku masa tu.

Lupa nak bagitau, makanan yang aku tunggu berupa dinner set kedai kopi tu, 
mulanya nak order chinese set tapi sold out. 
Aku agak-agak mungkin yang special kat kedai tu adalah chinese food.
"Oh well" kata aku yang bajet-bajet mat saleh.

Dinner set aku ada sekeping roti yg besar, 
2 keping sosej atas roti, ada telur hancur, 
ada lobak merah dengan timun dipotong halus,
topping mayonis, 
dan kentang goreng yang just nice die goreng.
Agak gulp! jugak tekak aku sebab aku rasa aku takleh abes, banyak.
Semuanya sangat OK! bagi aku, nanti nak ajak korang lepak sakli.
*GOT FREE WiFi
(budak2 skang kan sebok nak kedai ade wifi)

Masalahnye cuma satu.
Aku order air longan,
dia bagi aku air laici.
dah la harga RM3.50
Laici ade 5 biji je.
Alalalalalah kalau ade 10 pun aku tak heran,
sebab aku order LONGAN la,
bukan order laici.

Apsal budak yang pakai boxer yang dihias perkataan love bear tu bagi aku air laici aku pun tak faham,
padahal aku memang jelas order air longan.
Ape bunyi longan dengan laici dekat ke?
Sebab ada air longan la aku nak order air longan,
kalo aku nak order laici aku cakap la nak laici.
Ehhh.. baru aku nak sound, 
budak tu dah pergi main beskal fixie sambil jeling orang sekeliling.
Ehhhh.. lagi panas la aku.

Aku bukan tak suka laici,
tapi masa bulan puasa taun lepas, 
ade budak post kat internet yang laici dah haram plak, 
sebab katenye ade kaitan ngn bab*,
aku tanye gak member aku kat Cina,
die kate memang ade kaitan.
Ade sekor bab* ni dah sondol semua pokok laici kat Cina.
*tak la, aku men men je*

Tak kesah la sebab ape.
Tapi sejak dari tu aku dah was-was.
Kalo was-was, kata tok aku,
beratkan yang haram.

Aku cepat-cepat makan tanpa minum air,
pergi bayar.
Balik.
Membazir RM3.50,
baik aku beli meggi.
Bab* btol la bab* yang sondol pokok laici tu.

Sekian
Salam alaykum.

Eh kejap!
Berikut adalah post2 dari orang yang sama ada baik hati atau anti-laici, enjoy!
(malas aku nak carik banyak-banyak, pepandai la korang)
DAN
terima kasih Brader Boy dari Sovereign Seri Kembangan,
 atas pengecaman longan dan laici itu.

Sekali lagi
Salam alaykum.


No comments: