Monday, May 23, 2011

Raksasa Nemphus dan bakal Raja Parjekov

Assalamualaikum wrbt.

hUARAAAAAAGSGSGGHH!
Harouah memakukan diri tatkala tercium bau Raksasa Nemphus. 
Semakin dekat semakin hanyir. Semakin hanyir semakin menakutkan.
Harouah menggenggam kemas Pedang Jargis yang dihadiahkan ayahandanya Raja Khur.
Nafasnya ditahan sewaktu Raksasa Nemphus melintas.

Ckruuuxxx! Splat!
Bunyi tikaman dan percikan darah.
Panas muka Harouah dibasahi darah Raksasa Nemphus.
Hujan tiba-tiba lebat.
Dalam kabus hutan Gillix itu Harouah terpegun
Ini bukan Raksasa Nemphus...

Brroooom zaaaazs!
Pandangan Harouah ke langit hitam tanah Parjekov,
tempat lahir Raksasa Nemphus dan anak-anak keturunan Raja Amos,
ayahanda kepada Raja Metire, datuk kepada Raja Erfaro,
moyang kepada Raja Khur.

Haroah kaku
serangan ke atas pinggangnya tidak dapat dibandingkan dengan apa jua kesakitan
Bau hanyir semakin hampir.
Mungkin ini penamat.
Ujian untuk menjadi raja kepada tanah Parjekov gagal.
Ayahndanya pasti malu.
Awan hitam tanah Parjekov seakan menangisi kegagalan ini.
Raksasa Nemphus yang sebenar berlalu pergi..

"Mengapa tidak kau bunuh saja aku??!!!"
jerit Haroah

"Esok kau kena kerja..!"
jawab Raksasa Nemphus

er.. harini aku MC sebab sakit pinggang..
bila doktor tanya camne boleh sakit..
aku nak cerita pasal Raksasa Nemphus.
Tapi.. tak baik menipu..
Lagipun aku rase doktor tu tak caye kot..

Lepas kene enjet kat ponggong pagi tadi aku pun tidur..
Skarang aku sakit balik.. adei..
haruskah aku bertarung dengan Nemphus sekali lagi?


SEKIAN,
Salam alaykum.




4 comments:

sipAo said...

ape la sial ni..

::SunnySunshine:: said...

hahaha.. saba geng.. darah tinggi nanti..

Ai3n Ameen said...

itu je ke yg ko cube nk smpikn ?

sakit pinggang .

urgh ! macam crite bersiri taw tak ? aku punye lah tekun membace .

terase ingin sekeh2 jek ko nih .

::SunnySunshine:: said...

haha.. nantikan episod seterusnya..