Monday, March 22, 2010

Sebagai Pelajar, Sebagai Pekerja

Assalamualaikum pembuka blogger. Hari ni hari yg pening. Smalam gua balik2 je rumah sewa gua, gua pnye kepala berpinar. Pusing2 mcm buat helikopter. Siap gua muntah lagi. Hari ni pun lbeh kurang gak. Adush.. gua da risau neh.. gua rase gua banyak sangat bace komik kat onemanga.com la.

1. Korang jgn pandang rendah anime ni.. best woo.. korang try tgk cite Vagavbond, Naruto, Bleach, Samurai Deeper Kyo, and banyak lagi la. Try dulu. Dont judge me by my cover page.

2. TETAPI! itu bukan ape yg wa nk share kat sni. Wa nk cite sket pasal perbezaan idealisme wa sendiri time wa jadi student ngn time wa keje.

3. time aku pi blaja dulu, punye lah aku hangen kat universiti tu sebab tak bagi student parking. time tu nk parking hamik hang ade la beberapa marhalah. elok2 ensem2 wangi2 nk kuar pekan (aku blajar kat corok.. pekan tu la yg paling best..) last2 sampai kat kete da peluh2.

4. nasib baik aku ni kurus. kalo gedempol mcm afdlin shaklee? cane? haa. so aku tade lah peluh2 sangat. tapi aku sian la kat kawan2 aku yg tak berapa bertuah mcm aku ni.

5. nk dijadikan cerita. beberapa minggu lepas aku terasa hangen tu, aku dilantik sebagai seorang ahli Majlis Perwakilan Pelajar, siap diorang sepakat jadikan aku Exco Hal Ehwal Pelajar oleh kerana aku ni senang dibuat berbincang oleh semua manusia kecuali ahmad id'ram. ahmad idram ni director movie. aku tak berapa setuju la dengan kebanyakan cerita yg die buat. suke ati aku la nk cakap ape. ni aku pnye blog. hahaha. walk away looser.

6. hah sambung balik, so lepas aku diberi tanggungjawab tu, aku pun fight la untuk mendapatkan parking. aku tlg je.. yg pi melawan ketua aku mase tu.. kitorang panggil die Black. aku pun tak tau mane datang name black ni. walaupun mmg die agak gelap, tapi aku tak rase org panggil die black sebab die itam manis, jarang plak ade org kulit cerah kite panggil white atau cream. wallahualam.

7. akan tetapi. baru je ketua aku tu tunjuki gambar kete-kete tengah parking, aku pnye director sound die. "that is the rule of this university.. if they can't follow it.. we will show them the exit.." abes menggeletaq bos aku.. berpeluh peluh kepala botak die walaupun dalam aircond.

8. ktorang ahli-ahli majlis pun semua hangen jgak la ngn provos ktorang tu.. takde pertimbangan langsung.. terus je shut down window of opportunity kitorang. penat je bdak yg pi amik gambar kete parking tu.. tapi nk buat camne.. karang die tunjuk pintu keluar marah plak mak aku ngn aku..

9. skarang ni.. bile aku jadi seorang pekerja.. eh.. lupe nk btau korang.. aku skang kerja kat sebuah institusi pengajian tinggi awam.. so aku slalu la berhadapan ngn masalah student ni.. tapi skarang sebagai pekerja la... so aku nk share la view aku.. faham an? an?

10. bile aku dah kerja plak.. aku menyiraaaap je tgk pak2 arab.. minah2 aminah ni parking suke2 hati die je.. kene pulak time aku lambat masuk opis akibat terlupa mengunci jam.. memang aku sokong la ape yg pprovos aku time aku blaja dlu cakap.. ikut la peraturan.. ado la sobab eh..

11. so kepada yg masih student.. park at your own risk.. kalo ade kete student parking tak tentu pasal pasni mmg aku pedajal puas2.. hahhaha..

12. nasihat aku kepada kawan2 yang masih belajar tu.. ikut la ape yg org tua2 cakap.. tp jangan main ikut je.. nak selamat ikut ape yg tertulis kat buku-buku polisi or buku2 law tempat korang blajar tu.. tak gune la melawan undang2.. org yg buat undang2 tu pun aku rase ade beribu kali gak pikir sebelum nk tulis tu..

13. yg penting nenek aku nasihat.. kalo nk senang esok.. jgn susahkan org harini.. setel keje aku..

14. k lah.. aku blogging ni sebab aku nk rehat jap.. aku pening kpala la geng.. doakan aku yg baik2 ye.. semoga ketemu lagi.. INGAT! jangan salah parking.. babai..

No comments: